مايکروسافت ورد داراي ويژگي هاي و ابزارهاي قدرتمند است که با استفاده از آن ها مي توان کارهاي زيادي را انجام داد. يکي از اين قابليت ها امکان رسم نمودارها در اين نرم افزار مي باشد. بيشتر مواقع از نمودارها براي انتقال سريع اطلاعات استفاده مي شود.


از جمله اين نمودارها، نمودار درختي يا سازماني مي باشد. نمودار درختي يک ابزار قدرتمند براي ساده سازي ساختارهاي پيچيده است. اين نمودار داراي زير شاخه ها و مجموعه هايي است که بخش هاي مختلف يک سازمان و ارتباط آن ها را به صورت واضح و صريح نشان مي دهد.


در اين مقاله آموزش کامل رسم نمودار درختي (سازماني) در ورد را در اختيار شما قرار مي دهيم. آنچه که شما در اين مقاله به شما آموزش داده خواهد شد به صورت زير است:



  • نحوه رسم نمودار درختي در ورد

  • نحوه رسم نمودار درختي در Lucidchart

  • آموزش نحوه قرار دادن نمودار از Lucidchart درون مايکروسافت ورد


پس در ادامه با ما همراه باشيد تا با همه اين آموزش ها آشنا شويد.



همچنين بخوانيد: نحوه بازيابي سند ذخيره نشده يا حذف شده مايکروسافت ورد



نحوه رسم نمودار درختي در ورد


مايکروسافت ورد يک ابزار قدرتمند براي پردازش کلمات است. اگرچه به صورت خاص و ويژه اي براي رسم نمودار ساخته نشده است ، اما از آن مي توان براي رسم نمودارهاي سازماني پايه اي استفاده کرد و شما مي توانيد به وسيله مايکروسافت ورد سند يا محتوا کامل و مفيدي را در اختيار مخاطبان و خوانندگان خود قرار دهيد.


براي رسم نمودار درختي در ورد بايد مراحل زير را به ترتيب دنبال کنيد:


مر حله اول: Insert SmartArt


در نوار ابزار سند ورد بر روي تب Insert کليک کرده و به بخش Illustrations برويد. سپس ، بر روي SmartArt کليک کنيد تا پنجره Choose a SmartArt Graphic براي شما باز شود. در منو SmartArt Graphic ، بر روي گروه Hierarchy کليک کرده و الگو دلخواه و مورد نظر خود را که مي خواهيد استفاده کنيد را انتخاب کنيد.


نحوه رسم نمودار درختي در ورد

نحوه رسم نمودار درختي در ورد



مرحله دوم: Enter text


هنگامي که شما الگوي مورد نظر خود را براي نمودار درختي انتخاب کرديد ، يک منو براي شما ظاهر خواهد شد که به شما اجازه مي دهد متن مورد نظر خود را براي هر شکل وارد کنيد. هر شکل نشان دهنده يک فرد يا بخش از ساختار است. بنابراين ما به شما توصيه مي کنيم که داده هاي خود را براي اطمينان قبل از رسم نمودار درختي در ورد سازماندهي کنيد که هر کسي يا بخشي در جايگاه مورد نظر قرار داده شود.


متاسفانه ، مايکروسافت ورد در چگونگي وارد کردن اطلاعات در هر شکل بسيار محدود است ، به همين دليل شما مي توانيد براي ساخت نمودارهاي سازماني قوي تر از Lucidchart استفاده کنيد.


نحوه رسم نمودار درختي در ورد

نحوه رسم نمودار درختي در ورد



مرحله سوم: Customize hierarchy


نمودارهاي درختي براي توصيف و توضيح ساختارهاي سازماني ، به ويژه زنجيره فرمان بسيار مفيد هستند. سازمان ها اغلب پيچيده هستند ، ممکن است گاهي شما براي بهتر و صريح نشان دادن نمودار خود نياز داشته باشيد که شاخه هاي ديگري را نيز به آن اضافه کنيد.


اين کار را مي توانيد در مايکروسافت ورد به راحتي انجام دهيد. کافي است ابتدا کليد Tab را در صفحه کليد خود فشار دهيد و آن را نگه داريد ، سپس بر روي نام يا بخش مورد نظر که در Text Dialog box وارد کرده ايد ، کليک کنيد. شما همچنين مي توانيد از کليد ميانبر Shift + Tab استفاده کنيد. نمودارهاي سازماني hierarchies را نيز مي تواند در تب SmartArt Design مديرت شود.


نحوه رسم نمودار درختي در ورد

نحوه رسم نمودار درختي در ورد



مرحله چهارم: Add and remove shapes


اکثر سبک ها يا قالب نمودار هاي SmartArt به صورت پنج شکلي هستند ، اما به احتمال زياد شما به بيش از پنج شکل در مودار درختي خود نياز داريد. براي افزودن اشکال بر روي تب SmartArt Tools Design کليک کرده و سپس Add Shape را انتخاب کنيد. شما مي توانيد به اين صورت مي توانيد نمودار سازماني خود را مديريت کنيد و به هر صورتي که دوست داريد اشکال را اضافه کنيد.


نحوه رسم نمودار درختي در ورد

نحوه رسم نمودار درختي در ورد



مرحله پنجم: Format your org chart


شما مي توانيد براي کامل نمودن و تغيير نمودار درختي خود مانند نوع رنگ ، فونت  و اندازه اشکال از تب SmartArt Tools Design و Format استفاده کنيد. تصوير زير به شما نشان مي دهد که ما چگونه نمودار خود را با تغيير رنگ و طراحي اشکال تغيير داده ايم.


نحوه رسم نمودار درختي در ورد

نحوه رسم نمودار درختي در ورد



نحوه رسم نمودار درختي در Lucidchart


اگرچه مايکروسافت ورد داراي قابليت ها و ويژگي هايي براي رسم نمودارهاي سازماني ساده است، اما برنامه هاي ديگري نيز مانند برنامه Lucidchart براي رسم نمودارهاي درختي يا سازماني پيچيده طراحي شده است. طراحي نمودار درختي پيچيده در برنامه Lucidchart و انتقال به سند ورد با استفاده از MS Word Add-In بسيار ساده خواهد بود.


شروع کار با Lucidchart


براي شروع کار با Lucidchart ابتدا بايد يک حساب کاربري رايگان در آن ايجاد کنيد. بعد از ايجاد يک حساب کاربري حال يک صفحه جديد از Lucidchart را باز کنيد. شما نياز خواهيد داشت تا کتابخانه شکل ها را در Lucidchart فعال کنيد، براي انجام اين کار کافي است بر روي   + Shapesدر سمت چپ صفحه خود کليک کنيد و اطمينان حاصل کنيد که Org Charts چک شده است.


شروع کار با Lucidchart

شروع کار با Lucidchart



شروع کار با Lucidchart

شروع کار با Lucidchart



افزودن نمودار


حال اشکال نمودار درختي در سمت چپ صفحه ظاهر خواهد شد و شما مي توانيد آن ها را مشاهده کنيد، براي افزودن آن به صفحه Lucidchart کافي است که بر روي شکل مورد نظر نمودار سازماني کليک کرده و سپس آن را درون صفحه کشيده و راه کنيد.


افزودن نمودار

افزودن نمودار



توجه داشته باشيد هنگامي که شما شکل را قرار داديد، مي توانيد با استفاده از پنل ويرايشگر نمودار درختي که در سمت چپ صفحه قرار دارد نمودار را ويرايش و يا تغيير دهيد.


ادامه اين مطلب : https://www.farazsoft.ir/how-to-make-a-tree-chat-in-word/


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : نمودار ,درختي ,کنيد ,سازماني ,استفاده ,توانيد ,نمودار درختي ,استفاده کنيد ,نمودارهاي سازماني ,کليک کرده ,کنيد نحوه ,smartart tools design ,نمودار درختي سازماني
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

باشگاه فرهنگی ورزشی امید رفسنجان موزیک خواننده تبلیغات آگهی در کرج اوّلین ثانیه روستای هدف گردشگری لایزنگـــان رازهای موفقیت صرافی ارزهای دیجیتال هش تومن khane8tom صادانه